NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
مُحَمَّدُ
بْنُ عَبْدِ
الرَّحِيمِ
الْبَزَّازُ
حَدَّثَنَا
عَلِيُّ بْنُ
بَحْرٍ
الْقَطَّانُ
حَدَّثَنَا
هِشَامُ بْنُ
يُوسُفَ عَنْ
مَعْمَرٍ
عَنْ عَمْرِو
بْنِ
مُسْلِمٍ
عَنْ
عِكْرِمَةَ
عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ
أَنَّ
امْرَأَةَ
ثَابِتِ بْنِ
قَيْسٍ اخْتَلَعَتْ
مِنْهُ
فَجَعَلَ
النَّبِيُّ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
عِدَّتَهَا
حَيْضَةً
قَالَ
أَبُو دَاوُد
وَهَذَا
الْحَدِيثُ
رَوَاهُ
عَبْدُ
الرَّزَّاقِ
عَنْ
مَعْمَرٍ عَنْ
عَمْرِو بْنِ
مُسْلِمٍ
عَنْ
عِكْرِمَةَ
عَنْ
النَّبِيِّ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
مُرْسَلًا
İbn Abbas (r.a.)'dan
rivayet olunduğuna göre,
"Sabit b. Kays'ın
karısı Sabit'den hulu' olmuş ve bunun üzerine Peygamber (s.a.v.) onun iddetini
bir hayz (süresi) olarak tayin etmiştir.
Tirmizi, talak;
Muvatta, talak; Hakim, el-Müstedrek, II, 206.
Ebû Dâvud dedi ki:
"Abdurrezzak da bu hadisi Ma'mer, Amr b. Müslim ve îkrime senediyle Nebi
(s.a.v.)'den mürsel olarak rivayet etmiştir.
İzah:
Tirmizi: "Bu hadis
hasen-ğaribdir. İlim adamları, hulu' suretiyle boşanan kadının iddet
müddetinde ihtilâf ettiler. İlim adamlarının çoğu "hulu' olan kadının
iddet müddeti boşanmış kadının iddet süresi kadardır" diyorlar Süfyan
es-Sevrî ve Kufe'lHerin kavli budur. Ahmed ve İshak da bu görüştedirler. Nebi
(s.a.v.)'in ashabından ve sonrakilerden bazı ilim adamları ise "Hulu' olan
kadının iddet süresi bir hayızdır" demektedirler. İshak diyor ki;
"Her kim bu
görüşte ise, bu kuvvetli bir görüştür".